23.11.2009 22:22

Kresba "správnou" hemisférou

V uplynulém víkendu jsem se dobrovolně společně s dcerou, kolegyní Irenou a dalšími 13 milými lidmi nechala zavřít do salónku hotelu Victoria, kde probíhal kurz kreslení...takový neobvyklý kurz kreslení...měl za úkol "probudit" naši pravou hemisféru (zde se skrývají emoce, intuice, důvěra,..), kterou díky dnešnímu životnímu stylu často zanedbáváme, a donutit jí aktivně spolupracovat s levou mozkovou hemisférou (ta pracuje s logikou, čísly, fakty,..). Asi tušíte, že bez částečného sebepoznávání, bysme pravou půlku mozku moc asi nevyburcovali :-D

Mně osobně praštila do uší už čtvrtá věta naší lektorky:"NAUČÍM VÁS DÍVAT SE NA VĚCI JINAK, NAUČÍM VÁS VIDĚT VĚCI TAK, JAK SKUTEČNĚ JSOU!" V tu chvíli mi došlo, že proto tu jsem a naučit se kreslit bude jen vedlejší "produkt". Hned úvodní cvičení mě nenechala na pochybách, že jsem tam, kde jsem měla být. První cvičení mi názorně ukázalo, že pokud svou pozornost obrátím především na pozadí problému a nikoliv jen na problém samotný, snáze najdu řešení, nebo problém prostě zmizí. Další cvičení mi napovědělo hodně o mé osobnosti... nejsem na tom věru zle :-) .

Všichni účastníci kurzu od začátku pochybovali, že by se mohli naučit alespoň obstojně kreslit. Na závěr všichni nakreslili vynikající portrét, který by nevykouzlil leckterý absolvent výtvarné školy.... a co hlavně....na všech lidičkách na kurzu bylo vidět, že i sami se sebou provedli kus práce. Všichni, bez vyjímky, jsme se naučili větší trpělivosti, pečlivosti a větší důvěře v naše schopnosti - vždyť i levá hemisféra mohla sama vyhodnotit hmatatelný pokrok prostřednictvím krásných portrétů.

Má dcera (11let) nakonec vytvořila s opravdu minimální pomocí rovněž krásný portrét, což mě utvrdilo v tom, že umění kreslit není záležitostí omezenou věkem ani talentem, ale spíše překonáním svého ostychu, přirozené netrpělivosti a touhou plnit si sny.

 

 A tady jsou některé mé výtvory

...a zde je práce mé dcerky Veroniky

—————

Zpět


Diskusní téma: Kresba "správnou" hemisférou

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.





Kontakt

Štěpánka