17.11.2009 07:54

Rodinné konstelace

Život je divadlo a my jsme jeho herci! I v rodinných kostelacích si budete připadat jako herci! Jenže nebudete mít žádný scénář, jen budete odvedeni žadatelem o konstelaci na pomyslné jeviště a budete hrát. Budete hrát naprosto cizí lidi, navíc žijící v naprosto rozdílných dobách, sociálních vrstvách, zdeptané jedince nebo naprosto arogantní jedince a Váš jedinný "výrobní nástroj" bude Vaše podvědomí a pocity. Zní Vám to jako sci-fi? Ano, chápu! I já to tak vnímala do první chvíle, než jsem od jednoho žadatele o kostelaci dostala přidělenu svou "první roli" .... pak už bylo všechno jinak....

Záhy jsem zjistila, jak neskutečně přesné jsou pocity  mé a dotyčného člověka, do jehož "kůže" jsem byla pasována. Teď jsem prostě na chvíli ON já! Ne proto, abych s ním maninupovala, ale proto, že jiný člověk(ten, kdo konstelaci postavil), který s ním má vztah, mu nerozumí, nebo se ho stranní, nebo s ním nemá možnost komunikovat a trápí se pro to a potřebuje zaujmout ke vzniklé situaci stanovisko. Stanovisko postavené na lásce, porozumnění, soucitu, pochopení, protože to druhé možné stanovisko - stanovisko typu "tak ty se mnou nechceš mluvit, tak já na tebe kašlu, kreténe jeden" je žadateli o konstelaci jaksi podvědomě cizí.

Míváte strach z nějaké situace, místa, zvířat, prostorů a přitom nevíte vůbec proč? Nikdy v minulosti jste ničím takovým přeci neprošli, abyste měli důvod se bát. Máte nějakou chorobu, kterou lékaři s úlevou diagnostikují, jako dědičnou? Máte ji vy, měl jí Váš dědeček, pradědeček? Pak je správný okamžik se "vrátit v čase" v kostelaci. Některé bloky nastaly v časech dávno minulých a my si ty bloky neseme dál. Naším úkolem je blok zpracovat, rozpustit a jít dál. Konstelace se v tom případě postaví tak, že Vy (jakožto žadatel o konstelaci) si za sebe vyberete ze skupiny lidí zúčastněných na kurzu zástupce a dál si vyberete zástupce za chorobu, kterou trpíte, či za osobu, která podobným syndromem trpěla. "Herci" budou chvíli pozorovat své pocity a pak Vám bez skrupulí ukážou, v čem je problém. Konstelací se tento problém dá i vyřešit.

Asi nejčastějším tématem konstelací je partnerský vztah. Na scéně se objeví zástupce Vás a partnera. Opět bez servítek Vám herci ukáží, co děláte špatně, co partnera trápí, proč Vám nerozumí, proč se rozhoduje, že s Vámi už nechce žít, co Vám chce sdělit a přitom neví jak. Máte možnost, prostřednictvím osoby zastupující Vás, vidět,jak partner bude vnímat každý Váš další krok, co bude brát jako přínos a co ho naopak od Vás ještě víc vzdálí. Uvidíte, kde máte "svůj blok" Vy a kde Váš partner. Pochopíte, proč se chová, jak se chová - herec Vašeho partnera s Vámi mluvit bude, ikdyž ve formě pocitů, ale co by občas za to člověk dal, že?! ;-)

Podobně se dají řešit problémy s matkou, otcem, sourozencem, dítětem, šéfem v práci, kolegy, kamarády, atd... Dojde-li na konstelaci k nějakému řešení, které přivítají obě zúčastněné strany, pak lze očekávat zhruba do měsíce zlepšení situace, nebo nastane okolnost, která problém najednou vyřeší jako mávnutím kouzelného proutku. Tak silné jsou energie vůle a lásky!

Cítím nutnost upozornit, že člověk, který se zúčastní konstelace, může prožívat stavy, které někdy až neuvěřitelně obrečí. Pláč uvolňuje bloky! V konstelacích jde hlavně o to, abysme povolili bloky! Nebojte se plakat, neboť pláč je v tomto případě nejlepší lékař Vaší situace.

 

—————

Zpět


Diskusní téma: Rodinné konstelace

Datum: 20.01.2011

Vložil: Irena

Titulek: konstelace - zdravotní problém

Čarovala, čarovala, až způsobila poprask v nemocnici a doktoři nechápou...klobouk dolů, paní kolegyně, jen tak dál :-)

Odpovědět

—————

Datum: 22.10.2012

Vložil: Ivča H.

Titulek: Re: konstelace - zdravotní problém

Dobrý den,
velmi mě zaujal tento článek o rodinné konstalaci a mám dotaz nebo spíš takové menší volání o pomoc.Naše rodina je po více generací podle Vašeho článku asi nejspise poznamenána nějakou události a z generace na generaci se u nás přenáší velmi vážné zdravotní komplikace psychického rázu.Nejsem jen pozorovatel ale i přímo osoba,které se to dotýká.Bohužel je to asi dědičné a sahá do několikátého kolena z otcovi strany.Momentální situace je taková,že můj dědeček nemluví s otcem,otec nesmí vídat babičku a tudíž ani já se sestrou a maminkou.Babička díky této situaci také trpí depresemi,dědeček ne, má to dědičné a jiného rázu.Do našeho nejužšího kruhu to zasáhlo tak že trpí všichni situací a zdědila jsem to jen já.Neustále trpím dost zvláštními stavy.Navíc nefunguje už ani vztah s rodinou me maminky tedy ze strany obou mých rodičů a jejích príbuzných.Nejdříve jsem myslela že je to kvůli tomu,že nejsem zdravá,ale ukázalo se že je to mnohem hlubší několika generační problém.Chtěla bych zas rodinu dát dohromady a také najít odpovědi proč si nosíme takové zdravotní komplikace a úplně se rozpadají vztahy.Je možné takovou terapii v roli zástupců vůbec provést?A jestliže ne je možné provést alespoň terapii v roli zástupců mě a mého otce.Náš vztah se zničil,když se mi začala projevovat psychická nemoc,myslím že je to proto ,že ji má děda,ale nevím to přesně.

Odpovědět

—————





Kontakt

Štěpánka