23.03.2010 10:20

Závoje předsudků

Zákon, že člověk si do svého života přitáhne to, čeho se bojí, aby se tomu naučil čelit, asi už znáte! Rozhovory s několika lidmi o jejich trápení, mně donutili o tomhle zákonu uvažovat trochu jinak...třeba tak, že se na lidi, či situace, koukáme přes jakousi clonu, která už dopředu určuje, jaký bude ten člověk, či situace, v našich "očích"....ikdyž skutečnost je úplně jiná!

Můj kamarád si stěžuje, že všechny jeho známosti ho chtějí vlastnit...ale je to skutečně tak? Nebojí se spíš tak strašně toho, že bude vlastněn, že raději na všechny potencionální partnerky bude pohlížet tak, že ho chtějí vlastnit?...A protože on nechce být vlastněn, tak se nezdržuje ani tím, že by partnerky skutečně poznal a rovnou řekne:"Zase jedna, co mě chce vlastnit!"

Mým dvěma kamarádkám vkročili do života noví muži. Obě chtějí mít jistotu, že tito muži je chtějí, ale obě shodně trpí dojmem, že o ně tito muži vlastně nestojí. Co když je zatím jen nedostatek sebevědomí, které nastavuje tak automaticky clonu, že každý muž, který s nimi okamžitě nezahájí konverzační palbu, o ně vlastně nestojí? Jak se ukázalo, oba pánové mají v současné době dost starostí sami se sebou, což jim přirozeně brání se patřičně a "správně" projevit....nic víc, nic míň...oba chtějí blíže poznat partnerky, ale v současné době musí řešit daleko závažnější problémy. A tohle je přesně situace, kterou je možné spatřit ve své holé podstatě, když si odmyslíme výše zmíněnou clonu, přes kterou se mé kamarádky dívaly na své potencionální partnery.

V souvislosti s popisováním výše uvedených případů se mi vybavila jedna ze Čtyř dohod - "NEVYTVÁŘEJ SI DOMNĚNKY"! Domněnky si vytváříme všichni, jen kontrolou myšlenek jsme schopni se tohoto "zvyku" zbavit...nebo to možná není až tak zvyk, ale je to naše clona, náš závoj, který přehazujeme přes vše, z čeho máme strach, nebo na co nemáne dostatek trpělivosti, či lásky?!..to je otázka do pranice...nebo spíš do diskuse ;-)

 

Jistě vás napadne spousta podobných situací ze svého vlastního života. Zkuste prozkoumat, jaký "závoj", "clonu", či jak to nazvat, používáte vy, a jestli není na čase se jí zbavit! ;-) ..už jen proto, že spoustu věcí uvidíte tak nějak NOVĚ!

—————

Zpět


Diskusní téma: Závoje předsudků

Datum: 24.03.2010

Vložil: Petr Kalabza

Titulek: včera to bylo snadné...

nevim...asi dost klamu tělem..myslím,že když mě lidi vidí říkají si hned ten bude takovej a makovej,ale já jsem třeba(a dost často)uplně jinde..naštěstí.mě jde o to v životě zůstat sám sebou a neklesnout pod jistou úroven..a to se vztahuje i k vztahům,ano dělal jsem chyby a asi ještě nejakou udělám,kdo ne?vše zlé je k něčemu dobré.někdy si třeba ted postesknu že jsem sám,ale jsem sám sebou a když se nad tím zamyslím to je pro mě cennější než být s někým kdo by mě chtěl jen vlastnit a měnit...takže pokud v budoucnu má přijít někdo kdo mě bude mít rád takového jaký jsem,rád si počkám...a pro případ že ne?nevadí,i s tim se dá žít a někdy dokonce i lépe..

Odpovědět

—————





Kontakt

Štěpánka